Aktualności

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, zalecamy płatności bezgotówkowe, jako bardziej bezpieczne i higieniczne.
Uruchomiona została duża akcja promocyjna dla przedsiębiorców korzystających z urządzeń fiskalnych NOVITUS, którzy zdecydują się na dobranie do urządzeń terminali PayTel w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.

Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim wprowadzenie bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy, możliwość generowania i wysyłania plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów oraz wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym. Umożliwiono oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy i wykazywanie ich na wydruku karty pracy, a także udostępniono szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.

Zmiany w wersji dotyczą głównie obszarów Kadry Płace oraz Księgowość, w zakresie zmian wynikających z przepisów, ale również zawierają poprawki działania funkcjonalności zgłoszone z rynku do wersji, które opublikowano na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Nowa wersja programu Comarch ERP Optima to przede wszystkim zmiany związane z naliczaniem dodatkowego zasiłku opiekuńczego z tytułu sprawowania opieki nad dzieckiem w przypadku zamknięcia placówek w związku z COVID-19. To także zmiany związane z opisywaniem dokumentów na potrzeby sporządzania nowego pliku JPK_V7.

W dniu dzisiejszym została opublikowana wersja 2003.0.0. enova365, która zawiera dwa pakiety zmian wynikających ze zmian w przepisach:
Pierwszy dotyczy modułu Kadry Płace enova365 i jest związany ze specustawą z dnia 2 marca 2020 r. – zawiera rozwiązania związane z przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Drugi zakres zmian dotyczy modułów Księgowych i Handlowego w związku z nowym sposobem ewidencji dokumentów VAT.

Ważna informacja: wersja ta dotyczy przede wszystkim Klientów, którzy posiadają moduł Kadry Płace.
Najważniejsza zmiana funkcjonalna wersji 2002.1.1, to obsługa nowej metryki w programie Płatnika, związanej z wprowadzeniem “Małego ZUS-u”.