Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach:

  • nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim możliwość obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych oraz dostosowanie do pozostałych zmian w przepisach prawnych. To również nowości, które w dużym stopniu wzbogacają atrakcyjność systemu,
  • umożliwiono import Faktur Zakupu oraz dokumentów korygujących zakup w formacie PEF (Platforma Elektronicznego Fakturowania),
  • dodano wydruk Świadectwa jakości paliw stałych w związku z art. 6c. 1. Ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej,
  • udostępniono możliwość wysyłania plików JPK_VAT za pomocą podpisu niekwalifikowanego,
  • umożliwiono naliczanie deklaracji ZUS RIA,
  • dodano wydruk zawierający informację o okresie przechowywania dokumentacji pracownika,
  • umożliwiono naliczanie zajęć wynagrodzeń dla zleceniobiorców z zastosowaniem ograniczeń wynikających z Kodeksu Pracy.

Nowości Comarch ERP Optima 2019.5.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • definiowanie nieograniczonej ilości atrybutów na pozycji dokumentu,
  • funkcja prezentująca zysk z transakcji dla list dokumentów,
  • wydruk Eko dostępny dla dokumentów Rezerwacji Odbiorcy,
  • wprowadzono możliwość bezpośredniej wymiany danych z bankami: mBank (system mBank CompanyNet) i Bankiem Millennium (poprzez usługę MillenetLink),
  • możliwość powiązania kont księgowych z zestawieniami księgowymi bezpośrednio z poziomu formularza konta księgowego oraz raporty weryfikujące podpięte/niepodpięte konta do zestawień,
  • możliwość zmiany udziałów w ciągu miesiąca na formularzu kwot indywidualnych wspólnika oraz wyliczenie na ich podstawie zaliczki na PIT-28, zaliczki na PIT-36 oraz zaliczki na PIT-36L,
  • sparametryzowano naliczanie wyrównania do najniższego wynagrodzenia w przypadku wystąpienia nieobecności typu ZUS,
  • dodano nowe typy operacji seryjnych dla dodatków,
  • umożliwiono konfigurację z poziomu Comarch ERP Optima harmonogramu automatycznego tworzenia kopii baz danych na Comarch IBARD,
  • dodano funkcjonalność zapisywania na karcie kontrahenta historii weryfikacji statusu w bazie VIES,
  • dla usługi Comarch OCR poszerzono możliwość wczytywania faktur do rejestrów VAT o skany dokumentów umieszczone w Obiegu Dokumentów.

Wprowadzono funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:

W module Analizy BI dodano nowe raporty; wprowadzono atrybuty, np. produkt PKWiU, Dziennik Numer, Kontrahent Rodzaj, Dokument Godzina Wystawienia; wprowadzono szereg zmian w raportach księgowości mających na celu ich optymalizację i uporządkowanie informacji.

Nastąpiły także zmiany w “Warunkach korzystania i Gwarancji Oprogramowania Comarch ERP Optima, Comarch ERP Optima wersja BR” w związku z planowanym uruchomieniem od 14 października b.r. oferty Upgrade Premium.

Zachęcamy do zapoznania się z nowościami oraz do zaktualizowania programu do najnowszej wersji!